Begin to live!

Kezdj élni!

Egy drótkötélen a mélység felett - Zip Line Szlovénia

Kaland és nyaralás a gyönyőrű Bovecben

2016. július 03. - kezdjelni

Hogyan találja ki magának valaki, hogy egy drótkötélen átcsusszajon két hegy közt? Ráadásul négyszer egymás után?
Például úgy, hogy gyanútlanul megnéz egy Indexes videót, ezt:

Szlovéniai nyaralásunk  tervezésekor már az első alkalommal gyorsan szaporodtak a tételek a mit csináljunk listánkon. Persze, tengerpart, Piran, Bled mellett a rafting volt az egyik fő kipróbálandó extrém sport, de én már régóta fentem a fogam egy kis zipline élményre is. Mivel a Zipline Slovenia Bovecben található, egyértelműen ez tűnt a legalkalmasabb bázisnak. Gyorsan körül is néztem, mit lehet itt még csinálni, de bár ne tettem volna ;) Hamar rájöttem, hogy itt egy hét is kevés lenne nekem.

Bovec páratlan természeti környezetben fekszik. Ha valaki nem a leggyorsabb, hanem a legszebb idevezető utat keresi, mindenképpen a Vršič hágón keresztül kell érkeznie. Ne tévesszen meg senkit a táv, a hágón nagyon lassú az átkelés a kilométerekhez képest, és úgyis megálltok majd nézelődni, fotózni. A gyorsabb út Olaszországon át vezet, a gps lehet hogy arra akar majd vinni - de NE :) A hágón sok helyen van lehetőség félrehúzódni egy fotószünet erejéig.

Bovec a Soca (Isonzó) folyó völgyében található, hegyekkel körülvéve. Nem lehet betelni a látvánnyal.

Bovecben semmi sincs 3 percnél messzebb, mindent nagyon könnyű megtalálni. Nincs átmenő autóforgalma, köszönhetően az elkerülő útnak, így senki sem száguldozik a faluban. A főtéren könnyű megtalálni azt az irodát is, akik több túra mellet a zipline-t is szervezik, de mások is közvetítenek nekik. Mi sem közvetlenül foglaltunk, hanem annál a csapatnál, akikkel raftingolni mentünk. Előszezonban nem voltak sokan, de bizonyos idősávok szombaton így is megteltek, érdemes tehát előre lefoglalni az időpontot.

Indulás előtt mindenki kap sisakot, kesztyűt és hevedert, majd terepjárókba pattanunk. Már az is élmény ahogy a hegyi uakon száguldozunk a start állomás felé.

A kilátás pedig magával ragadó - ezt látjuk, miközben repülünk.

A szervezők segítenek felapplikálni a hevedereket mindenkire, majd egy "bébi"pályán megmutatják mit kell csinálni, mindenki szépen kipróbálja, aztán mehetünk "éles bevetésre".  Innentől nincs más dolgunk, mint élvezni a sebességet, lóbálni a lábunkat  és gyönyöködni a tájban. Gyorsabban lehet haladni ha nem lóbálunk, hanem összehúzzuk magunkat gömböcbe - szerintem mindent érdemes kipróbálni a 4 páyla alatt.

Erre a programra gyerekekkel is lehet jönni, mert össze tudják őket kapcsolni a szüleikkel, hogy tandemben csússzanak.

A Zip Line kb 2,5-3 órát vesz igénybe. Kellemesen fárasztó, de garantált az újra menni akarás. Érdemes valamilyen sport- vagy túracipőt felvenni, mert itt-ott van egy kis erdei séta a két állomás közt, és a végén is gyalogosan térünk vissza a terepjárókhoz. Nem hosszúak ezek, de a csúszásmentes lépésbiztonság előny.

A csapatra is az jellemző, mint amit mindenhol tapasztaltunk Bovecben: lazaság és jó hangulat profizmussal párosulva.

A falu nyugalma és az extrém sportolók zsizsegése egyszerre van jelen, ez jár át minket miközben már az első percben érezzük, hogy ez a pár nap örök emlék marad.

A bejegyzés trackback címe:

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Canopy az Arenal vulkánnál (videó) 2016.07.03. 16:36:40

Ma volt az egyik legsűrűbb és legizgalmasabb program eddig a túrából, délután a Chato vulkán megmászása is elég jó embert próbáló feladatnak bizonyult, páran fel is adták már eleve, néhányan útközben fordultak inkább vissza. Aztán egy szuper termálvize...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lyle Scott 2016.07.03. 13:45:45

Fantasztikus hely!!! Annyira magával ragadó, hogy legszívesebben odaköltöznék. Nagyon sok magyar rafting csapat is van, akiknek már kiépített bázisa van. A Vrsic hágón csak személygépkocsikkal induljanak el a túrázok, kis busszal inkább Tarvisio felé. A Vrsic hágót mi építettetek az orosz hadifoglyokkal... Van is az elején egy fából épült templom a munka során elesett katonák emlékére. Ez a hágó nagyon szerpentines és sok helyen még az eredeti macskaköves az út. Ha a Predil hágón megyünk (Olaszország felől) Bovec felé, sok régi (Napóleoni és I. világháborús) katonai erődöt is érinthetünk és a hágó előtt megnézhetjük a világ egyik legszebb tavát (szerintem szebb, mint Bled). Bovec környéke tele van I. Világháborús magyar érdekeltségű helyszínekkel. Sok katonai temető, bunker és katonai létesítmény. Azért elég neves csaták voltak itt anno. A közelben van a Caporeto-i áttörés helyszíne is.