Begin to live!

Kezdj élni!

Harcban a sodrással: Duna-átúszás

2018. szeptember 01. - kezdjelni

A Budapest Urban Games (BUG) csapata idén másodszorra rendezte meg a budapesti Duna-átúszást, amire 500–an neveztünk be. A Corvinus egyetemtől úsztunk a BME-ig, egy nagyjából 380-400m hosszú, bójákkal kijelölt úszó folyosón

bug1.jpg

Reggel fél 8-kor már sor állt a Műegyetem rakparton a regisztrációhoz, de minden flottul és gyorsan ment.

bug4.jpg

Az első turnust 9:00-kor vitte át egy busz a pesti oldalra, onnan kellett visszaúszni Budára. Nekem 9:20-kor ment a buszom. Szerencsére nem voltam teljesen egyedül, mert összeismerkedtem más, hasonlóan rettegő indulókkal, így hárman már egymást tudtuk tovább hergelni, ha a szpíker nem lett volna elég. Elmondta ugyanis rengetegszer, hogy az első 50-100 méteren nagyon erős a sodrás, kb. 10 km/h és hogy nagyon erősen kell úszni, nehogy lesodródjunk az alsó bóják alá.

A rajthelyen is sokan voltak, ránézésre mindenki profinak tűnt, menő szettekben, pont úgy, hogy esélytelennek érezzem magam. Innen már persze nem volt visszaút, arra gondoltam, hogy jó lenne minél később elfáradni, feladni, kimentetni magamat, de lesz, ami lesz.

Becsobbantam a vízbe és rögtön gyorsban bekezdtem, hogy túljussak a nehezén. Előre vagy inkább enyhén felfelé kezdtem úszni, becélozva a túlpartot. Tempóztam egy darabig és amikor kiemeltem a fejemet jobban körülnézni, láttam, hogy szuperül tartottam magam a sodrás ellenében. Itt megnyugodtam és bár tudtam, hogy még sok van hátra, jó volt érezni, hogy messze nem kell teljes erővel úszni ahhoz, hogy ellenálljak a sodrásnak. Éreztem, hogy ez innen meg lesz. Gyors úszásnál elég volt karból húzni, szinte alig lábaztam, sok energiát megspóroltam. Talán túl óvatos voltam, kisebb kanyart is tehettem volna, célra tartva jobb idővel érkeztem volna be, de nem bánom jó volt ez így. Tartottam az irányt, közepes erővel gyorsban és váltva mellben úsztam - inkább csak a magam örömére, nem fáradás miatt - folyamatosan ellenőrizve hogy hol vagyok a hídhoz képest és mennyire tudok a bójáktól jobbra maradni. Ez szerencsére sima ügynek bizonyult, már majdnem átértem a túlsó partra, amikor még nagyon alattam volt a célhely, így már csak le kellett csorogni odáig. Ez olyan jól összejött, hogy még a hátamra is átfordultam, kicsit pislogni a többiekre és ki a városra. Volt időm átgondolni, hogy milyen különleges érzés itt a városban úszni a Dunában. A víz nem volt sem koszos, sem büdös és a hőmérséklete is szuper volt (bár volt, aki azt mondta, hogy majdnem megfagyott a beugrás után).

bug2.jpg

Amikor megérkeztem, olyan boldog voltam, hogy hirtelen azt sem tudtam mi történik velem. Elvették az időmérő chipet, mondtak valamit – gondolom az eredményemet – de nem figyeltem oda rendesen, így fogalmam sincs, mennyit úsztam. Kezembe nyomtak egy szponzorvizet, lefényképeztek a nagy örömre, kaptam egy oklevelet, sok kedves gratulációt és ennyi. Vége volt, pedig 10 perc múlva már mentem volna egy újabb kört legszívesebben.

Találkoztam a lányokkal is, akikkel együtt indultam, nekik is sikerült, örömködtünk egyet. Ők más taktikával nem rögtön felfelé indultak, valamennyit le is sodródtak és akkor kellett kicsit visszafelé jönniük. Szerintem eleve felfelé menni mentálisan jobb volt, mert éreztem azt, hogy ura vagyok a helyzetnek, nem javítani kell valamit. Persze aki verseny tempóban ment, nem kóricálhatott mindenfelé, ezt a távot sodrásban keményen úszni azért nagy kihívás lett volna. Minden elismerésem a profiknak.

Összességében jól teljesített mindenki, hallottam, de nem láttam olyat, akit menteni kellett. A mentősök a hajókon mindenkire figyeltek, tíznél többen szerintem nem volt több úszó egyszerre a vízben, teljes volt a biztonság.  Akit levitt nagyon a sordás, azoknak szóltak a mentők,hogy kezdjenek inkább felfelé tartani, nehogy  kiessenek a versenyből és ahogy láttam az úszók ezt meg is tudták oldani.

Átöltöztem és még figyeltem egy darabig a többieket, jó hangulat volt, nehezen indultam haza.

bug3.jpg

bug5.jpg

bug6.jpg

Köszi, BUG csapat, szuper élmény volt!

Mindenkit bíztatok, hogy ha jövőre lesz megint Duna-átúszás, nevezzen be és pipáljon ki egy bakancslistás tételt :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdjelni.blog.hu/api/trackback/id/tr9614215809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyongyi70 2018.09.03. 05:39:27

Akkor jövőre jöhet a Balaton-átúszás. :-)

Zsuzsi25 2018.09.03. 06:25:45

Abban a mocsokban???????!
:O
A balatont minden évbeb átúszom, de a Dunába akkor sem mennék bele, ha pénzjutalom járna az elsö helydzettnek. Rendkívül piszkos, és fertőzésveszélyes is

aaaaaaaaaaaaaaaa 2018.09.03. 07:35:01

igen érdekes ötlet ebben a szennyvízben úszni. az indulók ezen nem nagyon gondolkodtak...

ROTFL Manó 2018.09.03. 12:28:40

Ez hol volt meghirdetve három országos napilapban és óriásplakáton még az esemény ELŐTT?

kezdjelni 2018.09.08. 20:11:40

@Zsuzsi25: megértem, hogy így látod, nekem is voltak ellenérzéseim. Sokat olvatam utána, amitől megnyugodtam, és utólag már tapasztalatból is mondhatom, hogy tényleg megfelelően tiszta a Duna. De ettől még megértem, ha valakinek ez így nem elég meggyőző :)
Szuper vagy, hogy mindig átúszod a Balcsit!

" Ezzel kapcsolatban a szervezők Dr. Szentes Tamás, helyettes államtitkár, Országos tisztifőorvos véleményét kérték ki.
“A természetes vizeknek a minősítését egy kormányrendelet előírásai szerint végezzük, ennek alapján “kiváló”, “jó”, “tűrhető” és “kifogásolható” kategóriákba soroljuk őket. A Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. akkreditált laborja által végzett vizsgálatok az adott szakaszon “megfelelő” és “jó” eredményt hoztak, ezek alapján kijelenthetjük, hogy amennyiben ilyen vízminőségben történik a Duna átúszása, az fertőzési kockázattal nem jár, tehát a verseny biztonságban teljesíthető!”

kezdjelni 2018.09.08. 20:14:28

@ROTFL Manó: Nem tudom, én is szerintem véletlenül találtam rá és egy csomó tök jó programmal ugyanígy járok, hogy utólag tudom meg :(
Jövőre, ha gondolod nevezz be, szuper élmény az egész.
Budapest Urban Games szervezte, FB-on vannak

kezdjelni 2018.09.08. 20:25:13

@aaaaaaaaaaaaaaaa: szerencsére a szervezők gondoltak rá ;) és meglepően tiszta. Nem büdös, nem olajos, az örvények és a hajó forgalom miatt tilos benne fürdeni. A Dunán sok helyen van strand, Budapestről pedig már 6-8 éve nem folyik szennyvíz a folyóba, csak csapadévíz. Így nem koszosabb vagy fertőzőbb itt sem, mint máshol. Ezeket én is most tudtam meg, amikor utána olvastam a verseny előtt és azóta sokkal nagyobb örömmel gondolok a Dunára. Szerintem jó, ha egy ilyen rendezvény erre is fel tudja hívni a figyelmet.
süti beállítások módosítása