Begin to live!

Kezdj élni!

Mi fér bele egy kisméretű kézipoggyászba?

2016. november 13. - kezdjelni

Ha pár napos városlátogatást tervezünk, és sikerült kifogni az olcsó repülőjegyet, a kihívást a poggyász összeállítása jelenti. A Wizzairnél ráadásul a standard kerekes kisbőrönd is fizetős, és csak egy 42×32×25 cm táska vihető fel ingyen.

Több időre inkább feladnánk egy bőröndöt, és akkor kényelmesen lehetne pakolni szinte bármit, de 2-3 napra nem érdemes bajlódni vele, ha nem érzi valaki úgy, hogy szenved a megszokott dolgai nélkül. A nagyméretű kézipoggyászon is gondolkodunk, mert nem drága, de nekem nem esik jól a gondolat, hogy majdnem annyiba kerülne, mint maga a repülőjegy.  Ez szerintem sokaknál inkább érzelmi, mint pénzügyi döntés, hiszen többnyire, ha valamire van fedezetünk, akkor nem az a kérdés, hogy mit tudunk kifizetni, hanem hogy mit akarunk. Persze, ha nagyon nem fér be egyikünk a picibe, még mindig hozzá lehet adni a foglaláshoz a nagyobbat. A feladós bőrönd, plusz kézitáska kényelméről a macera és cipekedés miatt tehát lemondtunk, 3 napra sok mindenre nincs szükség, várost nézni meg nem visz az ember egy komplett ruhatárat és kütyükészletet.

Máskor, pár napra, főleg ha autóval mentünk, még 2 nagykabátot is képes voltam csomagolni, aztán bedobtam a csomagtartóba 3-4 cipő mellé még a túrabakancsot is, mert hát ugye ki tudja mire lesz szükség. Mondanom sem kell, hogy ezeknek nagy részét soha nem használtam. Aztán lassan, a rövid utaknál fokozatosan faragva sikerült egyre lejjebb szorítani a feleslegesen cipelt holmik számát, pedig ott a szép ruha, a vacsorás, a bulis, mindennek kellett hely. Amikor legutóbb, szeptemberben egy ilyen alkalommal bepakoltam egy kistáskába úgy, hogy lötyögtek a cuccaim, onnantól kezdve biztos voltam benne, hogy a kis poggyász is elég kell, hogy legyen. Ez pedig kompaktabb is, és a kevesebb holmit nem lesz olyan nehéz sem cipelni.

Mivel közelgett az utazás, kicsit számolgattunk, végigvettük a szóba jöhető kombinációkat, lemértük az otthonunkban található sporttáskákat és hátizsákokat, majd egy, a 42×32×25 cm méretnél is kisebb sporttáskába próbáltam bepakolni 3 napra és belefértem, igaz nagyon csücskösen. Végül találtam neten egy olyan táskát, amit éppen erre a méretre gyártottak, és reméltem, hogy a nem kevés plusz hely már vidáman elég lesz mindenre.  Meg is rendeltünk belőle 2-t azzal a nyualommal, hogy ha nem lesz jó, akkor legfeljebb visszaküldjük.

Amikor megérkezett, nem voltam túl optimista, pláne mert ebben a csomagban 2 táska is benne volt. Hosszra egyértelműen nagyobb volt mint  a kis sporttáskám, de el sem tudtam képzelni, hogy ez nem csak egy borítéknak lesz elég.

csomag.JPG

Aztán kibontva, összeállítva már megnyugtató volt a látvány,

2taska.JPG

még inkább, amikor láttam, hogyan nyeli el a legnagyobb cpőmet.

cipovel.JPG

Láthatóan bőven van hely ezekben a táskákban, mert jól kihasználják a megadott méretmaximumot. Gyors próbából tele is rámoltam. Sokat nem gondolkodtam, volt olyan, ami nem is került bele, de például szándékosan mindkét cipőt és a tervezett 3 pulóvert is becsomagoltam, holott ezek nagy része rajtam lesz az utazáskor.

Ez mind elfért benne:

ruhak.JPG

Mi okozhat problémát? Ha valakinek eleve nagyobba ruhamérete, hiába pakol ő is csak egy-egy váltás nadrágot vagy pulóvert, a nagyobb méret több anyaggal dolgozik, és így meglepően sokkal több hely kell. A másik a cipő. Nők, kis lábbal előnyben. Ha egy táskában keresztben éppen elfér egy 37-es vagy 38-as cipő, ott egy 45-ös körüli férficipőnek esélye sincs. A nők simán becsomagolnak 5-6 felsőt is könnyű, nem gyűrődő anyagól, míg a férfiak pólói közül ugyanezen a helyen kb. 3 fér el. Vicces, hogy mindezek ellenére mégis a nők azok, akik sosem férnek el ugyanakkora táskában, és pár holmival befurakszanak a párjukhoz.

Legnagyobb helyfoglalók:
1 cipő
1 farmer
1 papucs
1 pulóver - A próba során 3 pulóvert és 2 cipőt csomagoltam be, csak hogy lássam az is simán befért...

További ruhadarabok:
4 felső
4 fehérnemű
4 zokni
1 hálóruha vagy pizsama

Egyáltalán nem fontos kiegészítők, amik nagyrészt rajtam lesznek utazáskor is:
1 kendő
1 pár kesztyű
1 napszemüveg tokkal

Egyéb:
1 hajkefe vagy fésű
fogkefe
irattárca / pénztárca
kinyomtatott repülőjegyek
mobil telefon és a töltője
sminkeltávolító kendő
zsebkendő

Kozmetikai csomag:
alapozó, vagy valamilyen színezett hidratáló arcra
fogkrém
izzadás gátló
szempillaspirál
tusfürdő

Amik nélkül tökéletesen megvagyok 3 napig, de igazából be is fér a csomagba:
balzsam
hidratáló krém
parfüm
sampon
szájvíz

Szoknya is bőben beférhet az egyik kötött pulóver helyére, és szerencsére megy hozzá a csere kiscipő, de ez már a felesleges plusz kategória lenne. Helyet is szeretnék hagyni, ha hazafelé beköltözne a táskába valami kis szuvenír. A próbapakoláskor nagyon bőven rámoltam, semmilyen trükköt nem vetettem be, mint pl. a hengerelés vagy a cipőbe dugott zoknik, szóval vannak még tartalékok.

Törülközőt nem viszünk soha, azt mindenhol adnak már. Egyszer egy magyarországi hotelben nem volt, de szóltunk és csak bekészíteni felejtették el.

Egy pici esernyő jó lehet, de mi nem szoktunk vinni sehová. Ha egy kis szemerkélés van az nem gond, vagy beülünk valahová egy kávéra, vagy ha minden kötél szakad, veszünk egy olcsó "eldobható" darabot helyben (ilyen még nem volt).

Ami inkább szükséges plusz, azegy pici másik táska üresen behajtogatva, amivel majd ott a városban lófrálunk.

Jövő hétvégén éles teszt! :)

 Ti mit szoktatok feltétlenül magatokkal vinni és mi az, amit mindig feleslegesen cipeltek?

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdjelni.blog.hu/api/trackback/id/tr4511957359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2016.11.13. 17:55:26

Sokminden ha okosan pakolnak bele. Én anno 3 hét USA körútra egy ilyen kabin bőrönddel mentem.....ja és ugy hogy öltönyben utaztam!!!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.11.14. 15:07:56

A ruhaméret az egyik különbség amit említesz. A másik az, hogy mi az amit kénytelen vagy vinni. Akár egészségügyi okokból, akár azért, mert "a nyaralás alatt sem tudsz teljesen elszakadni a munkától" vagy egyéb kötelező köröktől. Pl. laptop.

De a ruhák kapcsán érzésem szerint nem csak a méret, de a stílus (és ezen keresztül a választott ruha anyaga) is hat a kérdésre. Nomeg a várható időjárás is, mert mondjuk más ruhát viszel télen Oslóba, mint nyáron Rómába.

Nyilván elhangzott a ruhaméret, pasik ruhája, stb. kapcsán is egy fontos dolog: nem mindig egy személyre kell csomagolni. Elhangzott a szuvenír (visszaúton), vagy valami ajándék (ismerőst látogatsz)...

És azért látszik, hogy nem minden lány ugyanúgy csomagol. Nálad a "sminkeltávolító kendő" az alap. Van szerencsém ismerni olyan lányt, aki katonai pályát választott. Több ilyet is, de akiről szó van az még nem is magyar. Nála pl. természetes, hogy pl. "Soldier Fuel" kell vésztartaléknak a csomagba.
süti beállítások módosítása