Begin to live!

Kezdj élni!

Cooper-teszt

Ti is utáltátok a suliban?

2016. augusztus 26. - kezdjelni

Futásban az edzettséget a Cooper-teszttel mérik. Nagyon egyszerű módszer, mert csak annyi a dolgunk, hogy futunk 12 percet és megnézzük, mekkora távot tettünk meg ez alatt az idő alatt. Nem és életkor szerint vannak megadva az eredmények.

cooper-teszt-tesztvilag.png

Emlékeztek, hogy a suliban is ezzel borzolták az idegeinket a suliban a tornatanárok? Annak idején 12 perc alatt kellett lefutni 2 km-t (lányokra vonatkozott, a fiúknak nem volt ennyi idejük - szegényeknek). Soha de soha nem tudtam 12 percet egyhuzamban futni, mindig bele kellett sétálni, és a futás is többnyire azt jelentette, hogy próbálok kocogni. Suli óta ez az állapot csak tovább romlott, idén januárban már egy perc futás is komoly kihívást jelentett. Nem véletlenül született meg a Ha egyetlen percet sem tudsz végig kocogni... című poszt itt a blogon.

Nos, a sok munkának és kitartásnak hála, ma életemben először lefutottam 12 percet, és ez idő alatt teljesítettem a 2 km-t. Ezzel pedig a nagyon rosszból a nagyon jó kategóriába léptem, és erre végtelenül büszke vagyok.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ezzel eléggé ki is purcantam, majd' 5 percbe telt mire összeszedtem magam és újra tudtam kocogni. Egyértelmű, hogy a teszt csak egy dobozos eszköz, és nem foglalkozik vele, hogy mi történik a 13. percben, de nekem mégis fontos, hogy egy kis részcélt elértem, amit januárban elhatároztam, végigvittem, és ezzel máris új célokat tűztem ki magam elé. Képes vagyok percekig futni úgy, hogy szinte szállok, könnyed vagyok és talán mondhatom, élvezem is a futást. Januárban, plusz 16 kg-al nem hittem volna el.

Végül összesen 40 percet edzettem a futógépen, hol hegymenetben gyaloglással, hol sprintfutással, így lassan már elmondható, hogy vannak kimondottan futóedzéseim. Nem csak bemelegítés a futópad a kondi előtt, hanem szétválnak a „gyúrós” napok a futástól. Olyan jó ezt leírni :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdjelni.blog.hu/api/trackback/id/tr3111654674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Istvan Szörényi 2019.05.28. 15:12:22

74 éves vagyok, rendszeresen futok. A Cooper-teszt táblázatból hiányolom az idősebb /60, 70 felett/ korosztály teszt eredményeit. Egy 70 év feletti embernek nem hiszem, hogy ugyanaz a jó eredmény, mint egy ötven évesnek. Elég sokan vagyunk 70 év felett akik rendszeresen futnak és erősen motiváló lenne egy ilyen táblázat.
süti beállítások módosítása