Begin to live!

Kezdj élni!

Kezdd apró lépésekben!

Ne!

2016. május 03. - kezdjelni

Szerintem a legrosszabb tanács, amit adhatnék másoknak, akik életmódot szeretnének váltani, hogy elég apró lépésenként elkezdeni az egészet.

Mégis mindenhol azt olvassuk, halljuk, hogy elég csak lecserélni a lisztet másik lisztre, a cukrot másik cukorra vagy édesítőre, kevesebb ezt, kevesebb azt bevinni és máris jó úton vagyunk, ettől biztosan be fog indulni a fogyás. Ez sajnos  szinte mindig önbecsapás, nézz csak körül, hány kövér embert ismersz, aki már számtalanszor "lefogyott" aztán visszahízott, megtalálta a tökéletes módszert, olvasott egy szuper fogyis receptet stb... de valahogy még mindig kövér. Velem ugyanez volt, rendeltem pleo, diétás, stb ételeket ebédre, aztán este sütöttem  diétás sütit, amit jól befaltam. Tiszta egészséges volt minden, több ezer kalóriában. Elkezdtem kicsiben - csak én voltam hatalmas.

A nagy elhatározások embere többnyire kövér. Akinek segítségre vagy szüksége, annak általában 20-30-40 kg súlyfeleslege van, amiből le lehet fogyni 5-10 kg-ot mindenféle apró trükkel, de még akkor is bőven lesz rajta zsír és nem fogja érteni, hogy miért nem sikerül az álom alakot elérnie. Azért, mert ha továbbra is sütizik, akkor egy "egészségesebb" süteménytől lehet, hogy csak 2x annyi kalóriát fog enni, mint amire szüksége van, nem 3x- 4x annyit, de ez még nem jó! Semmi sem lesz önmagában jó attól, hogy van nála rosszabb.

Nekem 25 kg súlyfeleslegem volt januárban. Amikor lefogytam 5 kg-ot még senki sem vette észre a változást, hiszen ekkorra zsírtömegnél semmi az 5 kg. El voltam keseredve, pedig láttam a tükörben, hogy tulajdonképpen még mindig elefánt méretű vagyok. Nem is értem mit vártam. De mentem tovább és tudtam, hogy ez még nagyon az út eleje. Lassan, 6-8 kg fogyásnál elkezdtek jönni az elismerések. Most 12 kg után már mindenki bíztat, de hátra van még minimum ugyanennyi.

Óriás hazugság, hogy sikereket elérhetünk attól, hogy csak egy kicsit teszünk bele. Elég körülnézni, a siker a legtöbb esetben nem szerencse kérdése, hanem hosszú tanulás és kitartó munka eredménye.

Ezt az életmódváltás előtt  tudatosítani kell, és ha valaki így is akarja, akkor fog jó úton járni. Aki ezt tisztázza magában, az nem akar majd megenni / megtenni semmit, ami nem előre viszi ezen az úton. Kidobja a szemét ételeket az életéből, bele fog vágni az  edzésekbe, nem fog az ágyban hemperegni reggel órákig, és erről többé már nem fogják tudni lebeszélni. Hibázni fog az szinte biztos, de nem adja fel, nem változtat, mert megértette, hogy a kezdd apró lépésekben tanácsban kódolva van a bukás, vagy pontosabban a soha el nem kezdés.

Kezdd el  és csináld normálisan! (vagy ne csodálkozz)

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdjelni.blog.hu/api/trackback/id/tr428677524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása