Begin to live!

Kezdj élni!

A kalóriák számlálása

2016. május 01. - kezdjelni

Amikor év elején elkezdtem a nagy életmódváltásomat, két hónapig a programom része volt a kalóriák szigorú számlálása. Mindent, amit megettem vagy megittam, legyen az egy alma, vagy kávé, feljegyeztem és nap végén összeadtam.

Honnan tudtam, hogy mennyi kalóriát kell fogyasztanom egy nap?

Őszintén szólva nem tudtam. Sok olyan weboldalt lehet találni, ahol segítenek kiszámolni, mennyi kalóriát égetünk el egy nap alatt.  Rengeteg dolgot figyelembe kell venni és a végén is csak nagyjából jó értéket fogunk megkapni, de arra megfelelő lesz, hogy elinduljunk és vigyünk valami rendszert az étkezéseinkbe. Számláláshoz a kalóriabázist használtam.

Ami fontosabb volt, hogy innentől mindennek megnéztem a kalória tartalmát, és amikor elkezdtem összeadni a napi mennyiségeket, az maga volt a döbbenetes csalódás. Rájöttem, hogy nem ideális semmi. Ülő életmódot folytatok, autóval járok, így alig eszem valamit máris kiütöm a napi limitet. Jah, persze, edzem is, de azt találtam, hogy amennyi kalóriát egy átlagos edzés eléget, az alig emeli a keretemet, és csak arra elég, hogy nem kell éheznem. Mondjuk, ez is valami.

alma01.jpg

Egyik vasárnap kirándulni voltunk, még januárban, szóval bőven a kalóriaszámolgatós időszakomban. Autós túra volt a téli Balaton körül, ötletszerű megállókkal, ahol kedvünk támadt, ott kiszálltunk, sétáltunk, majd mentünk tovább. Ebédre levest ettem egy hatalmas kiflivel, ami nagyon finom volt, és bár addigra már elhagytam a péktermékeket, gondoltam (reméltem), hogy ez még belefér. Aztán délután elszabadult a pokol, amikor megláttuk, hogy éppen egy rétesező előtt parkoltunk le. Egyetlen meggyes rétest ettem, majd indultunk haza. Két óra múlva, otthon már kopogott a szemem az éhségtől. Gyorsan utána néztem, hogy kb. mennyi kalória volt ez a nap összesen, és kétségbeesetten láttam, hogy már semmit sem ehetek.

Mit tettem!?!?

Ostoroztam magam, majd tornáztam egy órát, ami után már - számításaim szerint -  engedélyezhettem magamnak 4 kalóriát. Pfff, nyilván nem bírtam, vacsoráztam egy szelet puffasztott rizst csirkemell sonkával és paradicsommal, aztán lefeküdtem aludni, hogy gyorsan reggel legyen és megint ehessek.

Ennyit a csaló napokról és az ez még belefér mondásokról. 

  • Nézd meg, hogy mit eszel, mit iszol!
  • Sok kicsi sokra megy, add össze a bevitt kalóriákat és szörnyülködj!

Hamarosan meg fogod tanulni, hogy amiket rendszeresen fogyasztasz, azok közül naponta mennyit vehetsz magadhoz, és később már tudni fogod szigorú számolgatás nélkül is, hogy mennyi az annyi.

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdjelni.blog.hu/api/trackback/id/tr608677318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása