Begin to live!

Kezdj élni!

Libegőzz és túrázz Alsó-Ausztria legmeredekebb síterepén

2016. november 01. - kezdjelni

A Mitterbach felett magasodó hegy csodás körpanorámával várja látogatóit, érdemes ide ellátogatni. A síközpont nyári időszakban is üzemelteti a felvonóit, ezzel rengeteg turistát csábítva magához. Bár a nyárnak már régen vége, kihasználtuk az őszi napsütés erejét egy kis kirándulásra.

Sajnos mi egyetlen napba kényszerültünk belesűríteni az utazással együtt a kirándulást, ami bizony erősen kérdőjeles, hogy megéri-e - hiszen már a Myrafalle 3 órára lévő szépsége is határeset volt - biztosan érdemes megszállni legalább egy éjszakára. Nekünk erre korlátozott lehetőségünk van itthoni kötelezettségeink miatt, de tényleg nem javasoljuk, hogy egy nap  négy órát oda, négy órát vissza, autózzatok. A közelben található Mariazell vagy a hegyről kinézett tó, az Erlaufsee is megér(t volna) egy fél napot biztosan. Mi még visszatérünk, ti pedig legyetek nálunk okosabbak!

A cél tehát Gemeindealpe Mitterbach, a Waze szépen elnavigált minket ide. Nagy és ingyenes parkoló áll rendelkezésünkre, az alsó állomáson tiszta, rendezett mosdó, nem kell aggódni ügyes-bajos dolgok miatt.

A csúcs 1626 méteren van, ahová két szakaszban libegővel juthatunk fel, vagy gyalog is természetesen. Mi a libegő mellett döntöttünk, hiszen utazásunk egyik célja éppen ez volt: lábat lógatva suhanni az erdőben, fel égészen a csúcsra. Aki a budapesti libegőt szereti, az biztosan ezt is imádni fogja. Elég lassan halad, és jó hosszú az út, így bőven van időnk nézelődni.

Sokféle jegyet lehet váltani, mi 2 főre hegymentre és lefelé is egy-egy teljes árú jegyet kértünk, amiért 24 eurót fizettünk. Először a nagyobb, négyszemélyes felvonó padján ülve  800m-ről 1300m-re emelkedünk, majd egy átszállás után a kétülésessel már gyorsabban 1300m-ről 1626m magasra törünk a hegytetőre. A jegyen lévő vonalkódot olvassa le a forgókapu, amin át bejutunk a felvonóhoz. Összesen négy alakalommal lesz rá szükség, meg kell őrizni! Nyilván nekem valahogyan sikerült elhagynom odafenn, már láttam előre, hogy 2-3 órát botorkálok majd lefelé, vagy fizetek a bénaságomért. :) Szerencsére gond nélkül beengedtek a felvonót kezelő srácok mind fent, mind a középső állomásnál - köszönet érte!

A lift felső állomásnál annak rendje és módja szerint található egy hűtte óriási napozóterasszal, ahonnan lenyűgöző a panoráma. (Ez persze az egész hegyről elmondható.) Ide már csak a sétánk végén tértünk be, amikor is rájöttem, hogy nincs meg a jegyem, így mérgelődve nem volt kedvem jobban szemügyre venni az épületet, sem leülni az étteremben iszogatni. Gyorsan felkaptam pár prospektust és mentem is. Itthon láttam, hogy a prospektusok persze csak németül vannak, amiből kb. semmit sem értek. Lehet hogy volt ott más nyelven is valami, nem tudom.

A  hütte melletti játszótér a gyermekek kedvence.009a.jpg

Ha kicsit tovább sétálunk felfelé, máris elérkezünk a csúcskereszthez, és szemünk elé tárul a szomszédos Ötscher jellegzetes tömbje. Az 1893m magas hegy méltóságteljesen uralkodik a környezete felett.

Ha valaki nem csak egy laza kirándulásra vágyik, az fentről számos túraútvonal közül választhat, így aztán bőven akad másznivaló terep akkor is, ha fel és le a lustább, de szerintem izgalmasabb ülőliftes megoldást választja. Mi a széles döngöltúton elindulva egy jól járható, de meredek szerpentinösvényen, törpefenyők közt piknikeztünk és élveztük a napsütés erejét. Csak nagy nehezen indultunk tovább és ereszkedünk le a nyeregbe, hogy végigsétáljunk a gerincen. Sajnos viszonylag hamar vissza kellett fordulnunk, hogy még időben visszaérjünk  a libegőhöz, és előttünk állt a hosszú hazaút is. Jól esett azért a túra és a szuszogataó emelkedő is. Elhatároztuk azonnal, hogy ide még visszatérünk.

A középső állomástól lefelé a libegő helyett mehetünk mountaincartokkal, vagy hegyi rollerekkel is. Ezekre külön kell jegyet váltani vagy itt, vagy még lent, kombinált jeggyel jobban jövünk ki. A mountaincart egy pedál nélküli kiskocsi, amin csak fék van. Lefelé száguld a hegyről, a lendület ad elég sebességet. Szükség is lesz a fékezésre, néhol láttunk szivacsokkal felszerelt oszlopot és szalagkorlátot, ha esetleg valaki elvétené a tempót, nehogy felkenődjön.

Bukósisakot adnak hozzá, és már indulhat is a száguldás. Mi a libegőről figyeltük, hogy páran hogyan kezdenek a kanyargós úton csapatni a völgybe. A libegőn pedig felfelé szembe jöttek a kocsik, amiket így küldtek fel a bázisra.

005a.jpgA libegő november 5-én és 6-án még működni fog 9:00-16:00 közt, ha jó idő lesz.  Az utolsó lift 15:30-kor indul fentről.

A rollerpálya hivatalosan csak november 1-ig van nyitva, így ha a következő hétvégére tervezitek a túrát, valószínűleg be kell érnetek a libegéssel és a hegyi túrázással.

Ha elszánjátok magatokat, öltözzetek nagyon melegen, a szélben könnyű átfázni. Sapka, sál, több rétegű ruha és szélálló kabát mindenképpen szükséges. A több jobb, és akkor lehet fel-le öltözni túrához, sétához, üldögéléshez.

Az alábbi képre kattintva további információkért egy interaktív térképre juthattok:

interaktiv_kep00.pngJó utat és élménydús kirándulást mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.